Seminari sobre programes de doctorat i e-supervisió

31

oct.

Seminari sobre programes de doctorat i e-supervisió

Des de l’any 2011 l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i l’Associació Internacional d’Universitats (IAU) treballen de forma conjunta en l’àrea de la formació de doctorats, ajuntant dos projectes: el projecte “Innovative Approaches to Doctoral Education in Africa”, promogut per la IAU i l’African-Spanish Higher Education Management Platform, liderat per l’ACUP. Un dels resultats principals d’aquesta col·laboració és el Desenvolupament de la plataforma IDEA, basada en enfocaments innovadors per a la formació doctoral.

A través d’aquests dos projectes es va identificar la supervisió d’estudiants de doctorat com un dels reptes principals que les institucions d’educació superior en el continent africà estan confrontant actualment. En el marc del projecte Personal Learning Environment (PLE)-PhD, finançat a través del programa LEADHER de la IAU, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Kenyatta University (KU) i l’ACUP estan analitzant com les tecnologies digitals, més específicament les eines del web 2.0, poden respondre a aquest repte.

Per tal de presentar i debatre els resultats del projecte, crear una comunitat i xarxa d'experts, així com compartir experiències i pràctiques i explorar noves vies de cooperació, la UOC, KU, ACUP i la IAU coorganitzen aquest workshop d'un dia sobre e-supevisió.

El seminari té com a objectius:

- Presentar i debatre la importància i pertinència d’e-supervisió així com els reptes I les oportunitats acadèmiques involucrades;

- Analitzar l’ús de Personal Learning Environments for Doctoral Students (PLEDS) com a nou models per a una e-supervisió efectiva;

- Compartir experiències concretes i pràctiques en l’àrea de l’e-supervisió: com funciona; quins són els principis basics que haurien de guiar l’e-supervisió; quins són els reptes (avantatges i oportunitats o dificultats)

- Identificar els actors institucionals a involucrar (dissenyadors de programes, professors, estudiants, administradors);

- Debatre els reptes i possibles solucions per desenvolupar l’e-supervisió;

- Etc.

Data: Octubre 31, 2013 (9:00-18:00 h)

Lloc: Sala W. Mitchell. Edifici Media TIC (Universitat Oberta de Catalunya) c./Roc Boronat, 117, Barcelona. 

Si voleu assistir al seminari presencialment cal que us registreu aquí

Si no voleu o podeu assitir al seminari, podeu seguir-lo on-line (sense necessitat de registrar-vos) aquí

 

Aquests projectes dirigits a identificar la supervisió d'estudiants de doctorat i de la qualitat, l'impacte i la visibilitat de la recerca com dos reptes principals institucions d'educació superior de l'Àfrica s'enfronten. En el projecte PLE-PhD iniciat recentment finançat a través del programa IAU LEADHER, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat de Kenyatta (KU) i l'Associació català d'Universitats Públiques (ACUP) estan estudiant com les tecnologies digitals, i més concretament la web eines 2.0, poden respondre a aquests dos reptes principals.
Per tal de presentar i debatre els resultats del projecte, crear una comunitat i xarxa d'experts, així com compartir experiències i pràctiques i explorar noves vies de cooperació, la UOC, KU, ACUP i la UAI coorganitzar aquest taller d'un dia sobre la recerca correu i la direcció de supervisió.
El seminari es proposa:
-Presentar i discutir l'estat de l'e-supervisió i direcció de la investigació, entesa com i investigació (nhanced), el continu procés d'investigació obert a través d'eines de la web 2.0
-Analitzar l'ús d'Entorns Personals d'Aprenentatge per a Estudiants de Doctorat (PLEDS) com els nous models d'e-efectiva supervisió
Compartir experiències concretes d'e-investigació i e-supervisió
Reptes-Debat i les possibles solucions d'e-supervisió i direcció de la investigació
 
Data: octubre 31, 2013 (9:00-18:00 h)
Lloc: UOC, BarcelonDes de l’any 2011 l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i l’Associació Internacional d’Universitats (IAU) treballen de forma conjunta en l’àrea de la formació de doctorats, ajuntant dos projectes: el projecte “Innovative Approaches to Doctoral Education in Africa”, promogut per la IAU i l’African-Spanish Higher Education Management Platform, liderat per l’ACUP. Un dels resultats principals d’aquesta col·laboració és el Desenvolupament de la plataforma IDEA (www.idea-phd.net), basada en enfocaments innovadors per a la formació doctoral.

 

Adjunts