Presentació del 6è 'Informe Mundial en Educació Superior

La Xarxa Global d'Innovació Universitària (GUNi) presentarà el proper 10 de març a La Pedrera la 6a edició de l'Informe Mundial en Educació Superior, titulat 'Cap a una universitat socialment responsable: equilibri entre el global amb el local' en una versió totalment d'accés lliure, junta amb una síntesi en format paper. El 6è Informe HEIW s'ocupa de la doble responsabilitat de les universitats a escala local i global, explorant el potencial conflicte, o les dificultats intrínseques, per abordar tant les demandes locals de la societat basada en la carrera per la competitivitat global i la demanda local i mundial per contribuir a una societat més equitativa i sostenible. Més de 30 experts internacionals han contribuït a una dissecció del tema i la identificació de bones pràctiques que poden ajudar els líders acadèmics i responsables polítics a adonar-se de les més altes finalitats de l'educació i la investigació.

Les universitats sempre han estat les institucions clau per al desenvolupament social. Avui en dia, en el context d'una societat basada en el coneixement i l'economia, el seu paper es veu reforçat i ampliat: les universitats s'han convertit en fonamentals per al desenvolupament social, econòmic, cultural i tecnològic de les societats. Alhora, s'han convertit en institucions clau que poden respondre als desafiaments globals que s'enfronta la humanitat i el planeta, que es descriuen en els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides 2030. A través de les seves missions principals (formació, investigació científica, la transferència de coneixements i compromís social), les universitats en l'inici del segle XXI estan dedicades a la construicció de societats més pròsperes i justes amb un major èmfasi en el coneixement responsable i crític. És des d'aquesta perspectiva que GUNI seguirà actuant amb la formació d'associacions arreu del món per promoure la reflexió sobre l'educació superior i l'avanç de les societats en un context global.

 

Imatges